BUW7GUC7GUOiGpY8BSO8GUMi

4 Kereta Temurah dan Paling Dibeli Pengguna Indonesia

Johorpress - Kereta termurah pertama di Indonesia ialah Datsun Go dan Datsun Go+Panga. Selain daripada harga pembelian yang rendah, kecekapan bahan api juga boleh marah. Ini menjadikan ia sesuai untuk kegunaan harian. 

Berikut 4 Kereta Temurah dan Paling Dibeli Pengguna Indonesia

Kereta Datsun Go dan Datsun Go+Panga

Walau bagaimanapun, kuasa yang terhasil mencapai 68 hp dan tork maksimum 104 Nm. Datsun Go dan Datsun Go Plus Punka berada dalam jumlah dalaman. Jika Datsun Go hanya mempunyai dua kerusi, Datsun Go + Panka mempunyai tiga baris tempat duduk supaya ia memberikan ruang dalaman lebih luas.

Harga Datsun Go hanya bermula daripada Rp 98 juta. Malah, harga yang digunakan kadang-kadang boleh menjadi separuh harga. Berikut ialah harga kenderaan Datsun Go dan Go+. Pilihan yang anda boleh cuba ialah Datsun Go T Pilihan: Rp 108.8 juta

Kereta Suzuki Karimun

Suzuki Karimun Wagon R sesuai untuk Otofriends yang mahu kereta murah yang boleh menjadi pilihan. Harga kereta yang termasuk kelas LCGC ini berharga bermula daripada Rp 118 juta.

Mesin yang dipasang pada Karimun Wagon ialah K10B DOHC 998cc. Kuasa maksimum yang boleh dijana ialah 68 ps pada 6200 rpm. Badan padatnya sesuai untuk kegunaan harian di jalan-jalan bandar Karimun Wagon R GA: Rp118 juta

Kereta Daihatsu New Ayla

Daihatsu Ayla merupakan salah satu kereta termurah di Indonesia yang merupakan kegemarannya. Pada tahun 2020, versi baru Daihatsu New Ayla telah dikeluarkan. Tujuan kereta ini telah dilancarkan ialah menjadi salah satu kereta termurah di Indonesia.

Walau bagaimanapun, penampilan kelihatan sangat mudah. Sila ambil perhatian bahawa Daihatsu Aira baru tidak dilengkapi dengan penghawa dingin atau sistem audio. Panjang 13 inci rim tanpa penutup. Kaca belakang tidak dilengkapi dengan wipers Enjin masih berusia 1.0 liter 3 silinder. Harga Daihatsu Ayla berkisar dari Rp 76 juta kepada Rp 106 juta sahaja.

Kereta Daihatsu Sigra

Daihatsu Sigra juga merupakan salah satu daripada kereta termurah di Indonesia. Kereta ini juga mempunyai LCGC seperti Eira. Daihatsu Sigra ialah MPV 7 tempat duduk padat. Kereta ini boleh digunakan sebagai pilihan untuk kereta keluarga.

Daihatsu Sigra dilengkapi dengan enjin VVT-i 1.0 liter 3 silinder VVT-i 3. Kuasa maksimum yang boleh dijana ialah 67 ps pada 6,000 rpm dan tork puncak ialah 89 Nm pada 4,400 rpm. Sigra mempunyai unit kepala AC dan 1DIN dan menggunakan tayar 13 inci. Harga Daihatsu Sigra 1.0 D MT MC: Rp119 juta

Comments0

Type above and press Enter to search.